Ünlü sinema oyuncuları çevresel tahribata tavır aldılar

Julia Roberts, Penélope Cruz, Robert Redford, Kevin Spacey, Harrison Ford, Edward Norton katıldıkları kısa filmlerle bu gidişe “Yeter artık!” demişler.  Her biri insanların hor kullanıp rezil ettikleri doğal bir varlığın sesi olmuş.  Örneğin, ormanların, toprağın, suyun, denizlerin kişiliğine bürünmüşler.  Uyarıyorlar bizi;  çarpıcı bir mesaj veriyorlar:  “Sizler bana muhtaçsınız, ama ben sizlere değilim.  Bunu unutmayın!” diyorlar.

Bu bir dizi. Şimdilik altı video var.  Yenilerinin hazırlandığını öğreniyoruz. Diziyi oluşturan Conservation International adlı bir kuruluş. “Yediğimiz, içtiğimiz, sağlığımız ve işlerimiz hep doğadan kaynaklanıyor.” diyor bu kuruluş. “Oysa biz ondan verebileceğinden çok daha fazlasını söküp alıyoruz. Bu nedenle bir kriz yaratıyoruz. Bugün kullanıp harcadıklarımızla geleceğin gereksinimlerini yok ediyoruz.”

Böyle bir anlayışla 25 yıldan beri çalışıyor bu kuruluş. Şimdi ise, sinema dünyasının bilinçli oyuncularıyla el ele vermişler ve sözünü ettiğimiz 1,5 dakikalık videoları oluşturmuşlar.  Bunları YouTube’den izleyebiliyorsunuz.  Aşağıdaki adlara tıklarsanız bu saygın girişimin sunumlarına göz atabilirsiniz.  Öte yandan adı geçen ünlü oyuncular kuruluşun sitesinde niye böyle bir çabada yer aldıklarını da açıklamışlar.

JULIA ROBERTS

 

Julia Roberts sesini “Doğa Ana”ya vermiş.  Bu çabaya niye katıldığını şöyle açıklıyor:  “Aslında çevreci değildim.  Ama çocuklarım olunca dünyam değişti.  Onların geleceğini düşünmeye başlayınca yerküreyi korumak için hiçbir çaba göstermediğimi anladım.  Ayrıca onların doğada yaratacakları etkiyi kavramaları gerektiğini de fark ettim.”

 

 

PENELOPE CRUZ

 

Penélope Cruz “Su” olmuş. Açıklaması şöyle: “Yeryüzünde milyonlarda kişi temiz suya ulaşamıyor. Ve bu kriz giderek artıyor. Bu konuda çaba göstermemek büyük çaplı felakete davetiye çıkaracak. Bu endişeyle suyun sesi oldum. Bundan gurur duyuyorum.”

 

 

ROBERT REDFORD

 

Robert Redford “sekoya” kimliğiyle kızına konuşuyor.  (Sekoya, İngilizcesiyle redwood, boyu 100 metreyi ve çapı 7 metreyi aşan, her zaman yeşil kalan muhteşem, dev bir ağaç türü.  Binlerce yıl yaşıyor.  Ama açgözlü keresteciler durmadan kestiler bunları.  Bir yerlerde beş oduncunun bir tanesini 3 haftada ancak kesebildiği hep söylenir.)  Robert Redford yaklaşımını şöyle açıklıyor:  “15 yaşımda ulusal bir parka gitmek ve o ortamla tanışmak benim yaşantımı değiştirdi.  Doğanın ayrılmaz bir parçası olduğumu anladım.  Ama aynı günlerde yaşadığım kentteki yeşilliklerin yok olduğunu, onların yerine ilerleme, gelişme adına her yeri betonların kapladığını, otoyolların yapıldığını, hava kirliliğinin arttığını gördüm.  O noktada doğanın benim varlığım, ruhum, kişiliğim için ne kadar önemli olduğunu kavradım.  Bu bilinç beni politik eyleme götürdü.”

KEVIN SPACEY

 

Kevin Spacey  Yağmur ormanlarından, tropikal ormanlardan ses getiriyor.  “Doğanın verdiği mesaj son derecede açık.  Her şey bugünkü gibi sürüp gidemez.  Kirletmeyen, tertemiz enerjiyi oturup bekleyecek zaman yok artık.  Doğanın sesini dinlememiz gerekiyor.

 

 

HARRISON FORD

 

Harrison Ford “Denizlerin, okyanusların” çığlığını yansıtıyor.  Şöyle diyor açıklamasında:  “Yıllar önce fark ettim ki, doğayı bir kenara atarak var olamayız.  Çevre günümüzde temel nitelik kazanmış politik bir konu.  Bundan böyle, doğadan söz ederken ortaklaşa sahip olduğumuz olanakların üzerinde durmamız gerekiyor.  Paylaşmakta olduğumuz insanlık bilincinden.  Bu nedenle ben yıllardan beri bu kuruluşun yönetiminde yer alıyorum.”

EDWARD NORTON

 

Edward Norton “Toprak”  olarak sesleniyor bizlere.  İnançlarını şöyle ifade ediyor:  “Ben eylemciliği seçmiş çevreci bir aileden geliyorum.  Bu nedenle doğa duygusu bende çocukluğumdan beri gelişti.  Babam beni alıp doğaya götürürdü;  kamp yapardık, ırmaklarda salla gezinirdik.  O bana doğa sevgisinin, doğayı rezil eden ekonomik çıkarlara tek başına direnmenin yeterli olmadığını da öğretti.  Doğasız var olamayız.  Bu nedenle ben, bu kuruluşun yönetim kuruluşunda yer alıyorum ve şimdi Birleşmiş Milletlerin biyoçeşitlilik elçisiyim.

LEONARDO DICAPRIO

Bu noktada Leonardo diCarprio’yu unutmayalım. Onun 23 Eylül’de Birleşmiş Milletlerin New York’taki toplantısında yüzlerce devlet başkanı karşısında yaptığı 4 dakikalık konuşmaya da şapka çıkaralım.

Bu inançlı ve muhterem sanatçıları alkışlayalım. Bu açılımdan yararlanarak ülkemizde de var olduğunu bildiğimiz sayısız güzel sanatçıyı selamlayalım.

Atila Alpöge / Yararlanılan kaynak:  Damian Carrington, The Guardian, 6.10.2014

 

 

Bu yazı Denizler - Irmaklar, Doğal kaynaklar, Ormanlar, Su içinde yayınlandı ve olarak etiketlendi. Kalıcı bağlantıyı yer imlerinize ekleyin.

2 Responses to Ünlü sinema oyuncuları çevresel tahribata tavır aldılar

  1. A. Oktay Demirkan dedi ki:

    Sayın İlgili,

    Ünlü sinema oyuncuları çevresel tahribata tavır aldılar

    Başlıklı paylaşımınızı ilgi ile inceledim. Çevreye katkılarınız için yaşamının yaklaşık 30 yılını çevre savaşımına vermiş bir okurunuz olarak teşekkür ederim.

    Harrison Ford’un ismini tıkladığımda Julia Roberts’in videosu dinleniyor/izleniyor. Sanırım bir teknik hata olmuş. Düzeltir ve yeniden gönderebilirseniz sevinirim. Saygılarımla.

    A. Oktay Demirkan

    odemirkan@superonline.com

    Harrison Ford “Denizlerin, okyanusların” çığlığını yansıtıyor. Şöyle diyor açıklamasında: “Yıllar önce fark ettim ki, doğayı bir kenara atarak var olamayız. Çevre günümüzde temel nitelik kazanmış politik bir konu. Bundan böyle, doğadan söz ederken ortaklaşa sahip olduğumuz olanakların üzerinde durmamız gerekiyor. Paylaşmakta olduğumuz insanlık bilincinden. Bu nedenle ben yıllardan beri bu kuruluşun yönetiminde yer alıyorum.”

Bir Cevap Yazın

