Ekoloji karşıtları okullara sızıyor

Tartışılamayacak kesin bilimsel veriler ortaya çıkmaya devam ediyor ya, çaresiz kalan “inkârcı” takımı (yani “Aman efendim, iklim değişimi yoktur!  Bunu yaratan insanların ekonomik etkinlikleri değildir!  Yaşam ve üretim biçimlerimizi değiştirmeye gerek yoktur!” diyen çıkar grupları) okullara sızmaya başladılar.  Mesele beyin yıkamak.  Geleceğin kuşaklarını şimdiden başlayarak “Bir şey olmaz!  Bunlar Tanrının emri!  Elbette kabulleneceğiz!” demeye alıştırmak.

İngiltere’de öğretmenler ve bilim insanları okulların ders programlarından ekoloji konusunun, yok olmasa bile, hafifletilmek istendiğini endişeyle gözlüyorlar.  Örneğin İngiltere’de hükümet eskiden olduğu gibi iklim değişimine programlarda yer vermek yerine, konuyu “iklim ve meteoroloji, mevsimler, buzullar, suyun dolaşımı” gibi başlıklara dönüştürmekte.  Karbon dioksit, kimya dersinde konuşulup geçiliyor.

Bu gelişmeye tepki hemen başladı.  Bir öğretmen ile bir öğrencinin tepki ifade eden dilekçelerine 67.000 destek imzası geldi.  Hatta liberal demokrat enerji bakanı bile eğitim bakanına bir itiraz mektubu yolladı.

Bu hareketin başını çeken öğretmenlerden biri şöyle diyor:  “Bu konu bizlerden çok, gençleri ilgilendiriyor.  Konu onların konusu.  İleri yaşlarda, bizler yok olup gittiğimiz bir ortamda, onların bire bir boğuşacakları sorunlarla ilgili.  Geleceğe şimdiden hazırlanmaları gerekiyor.”

Öte yandan, Amerika’da olumlu sayılabilecek bir adım atıldı.  Eğiticilerden ve bilim insanlarından oluşan bir çalışma grubu iki yıl kadar süren bir çabadan sonra ilkokullarda ve liselerde ekoloji konusunda tutarlı bir eğitim düzeni önerdi.  Bunda insanların ekonomik etkinliklerinin yeryüzünün iklim düzeninde ne gibi radikal bir değişim yarattığı da var.

Amerika’da bu alanı da içine alan eğitim programları 1996’dan kalma.  Üstelik eyalet yönetimleri kendi bildiklerini okutuyorlar.  İklim değişimi kavramına şiddetle karşı çıkanların belli bir ağırlığı olan yerleşmelerde öğretmenler bu konuyu ele almaya fazla cesaret edemiyorlar.  Ya da örneğin, sera gazını es geçiyorlar, iklim değişimini kontrol altına alabilmek için neler yapılabileceğinden pek söz etmiyorlar.

Tabii, “inkârcılar”ın saldırıları ve baskıları kesilmeden devam ediyor.  Örneğin iklim değişiminin belirsiz ve çok tartışmalı bir konu olduğuna dair kampanyalar oluşturup, öğrencilere ve öğretmenlere sesleniyorlar.  Ya da on yıldan beri, geliştirmiş oldukları “akademik özgürlük yasası”nı değişik eyaletlerde uygulatmaya çabalıyorlar.  Bu yasayı 15 eyaletle pazarladılar.  Ancak ikisi kabullendi ve uygulamaya başladı.  Buna göre Tennessee ve Louisiana’da iklim değişimine ve evrim teorisine karşı çıkıp öğrencilerini bu çizgide eğiten öğrenmenler (“akademik özgürlük” denen kavram yasal nitelik kazanmış olduğu için) cezalandırılamıyor ya da bu çizgideki eylemleri önlenemiyor.

Atila Alpöge /  Audrey Garric, Le Monde, 11.5.2013

Reklamlar
Bu yazı Ekoloji Politikası, Genel Konular içinde yayınlandı ve , , , olarak etiketlendi. Kalıcı bağlantıyı yer imlerinize ekleyin.

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Connecting to %s