Örümceklerin uzay dansı

“Güneş yavaş yavaş batıyordu.  Alacakaranlık başlamak üzereydi.  Arkadaşlarımın düğününe gelmiştim.  Şenliği, eğlenceyi filme çekiyordum.  Birden irkildim ve ürperdim.  Gözlerime inanamadım.  Biraz ötede, ileride binlerce örümcek vardı havada.  Boşlukta dolaşıyorlardı.  Sanki uçuyorlardı.  İlk bocalamadan sonra kamerayı onlara yönelttim ve bir acele bu kısa filmi yaptım.”  Erick Reis böyle anlatıyor yaşadığı olayı.  4,5 dakikalık bir film bu.

Erick 7 Şubat’ta internete koydu filmini.  Kısa zamanda milyonlarca insan izledi.

Brezilya’nın güneyinde Santo Antonio da Platina’dayız.  Aslında, bu olay oralılar için günlük yaşamın bir parçası.  Konunun kahramanı Anelosimus Eximius diye bilinen bir örümcek türü.  Yerli halk onları “insan dostu örümcekler” diye adlandırıyor.  Bunlar ağaçlarda yaşıyorlar.  Gündüz vakti pek görünmüyorlar.  Akşamüzeri ortaya çıkıyorlar.  Evet, binlercesi birden.  Sonra sokağın ortasındaki elektrik ve telefon tellerinden aşağıya sarkarak önce kendi ağlarını örüyorlar.  Sonra da bunları arkadaşlarının ağlarına bağlıyorlar.  Böylece yol kenarında ucu bucağı görünmeyen bir ağ şebekesi oluşuyor.  Nefis bir dayanışma ve birliktelik örneği.

Amaçları mı ne?  Çok basit.  Havada uçuşan böcekleri yakalayıp yemek.

İşte bahsi geçen çekim (Tamamını görmek gerekmiyor;  ilk yarısı yeterli fikir veriyor):

Bu yazı Genel Konular içinde yayınlandı ve , olarak etiketlendi. Kalıcı bağlantıyı yer imlerinize ekleyin.

Bir Cevap Yazın

