Görsel kirlilik kaynağı reklam panoları

Sarkozy 2007’de cumhurbaşkanı seçilince reformist havalar takınarak bazı atılımların sözünü etmişti.  Yıllar sonra halk bunların rüzgâra salınmış boş sözcükler olduğunu gördü.  Bunlardan biri de çevre konusunda topladığı ve her kesimden yüzlerce kişinin heyecanla katıldığı konseydi.  Günlerce süren bu toplantıda alınmış bağlayıcı kararlardan biri kentlerdeki görsel kirliliğe son vermekti.  Kentlerin duvarlarındaki reklam panoları kontrol altına alınacaktı.  Sarkozy’nin kontrolündeki Millet Meclisi seçimlerden hemen önce aldığı bir kararla bu süreci 2018’e erteledi.

Yoksa yakın günlerden başlamak üzere, belediyeler sınırlamalar getireceklerdi.  Örneğin, Paris belediyesi kentin sokaklarındaki reklamları %30 oranında azaltacaktı. 4×3 metreden büyük panolara izin verilmeyecekti.  Okullardan 50 metre uzaklığın içine reklam panosu kabul edilmeyecekti.  Bu gelişme karşısında çevreci dernekler Danıştay’a başvurma kararı aldılar.

Yararlanılan kaynak:  Sophie Landrin, Le Monde, 19.4.2012

Reklamlar
Bu yazı Ekoloji Politikası, Kentler içinde yayınlandı ve , olarak etiketlendi. Kalıcı bağlantıyı yer imlerinize ekleyin.

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Connecting to %s