İklim değişimi: İnkârcılar, ikinci perde

[Wall Street Journal’da 16 kişinin imzasıyla iklim değişiminin yalan olduğunu ileri süren bir yazının çıktığını duyurmuştuk.  Bunun çalkantıları devam ediyor.]

“Dişçiniz kalp doktorluğuna başladı”

Geçen hafta Wall Street Journal’da “Küresel Isınma Konusunda Telaşa Kapılmayın” başlığıyla çıkan yazıda iklim değişimi iddiasının vergileri arttırmak isteyen hükümetlerin ve “dünyayı kurtaracağız” diye bağış toplamak isteyen dernek ve vakıfların bir yutturmacası olduğu ileri sürülmüştü.  Buna 40 kadar bilgin ortak bir yazıyla yanıt verdi.  Gazete bunu basmak zorunda kaldı.  Bilginler “Kalp ağrılarınız için dişçinize mi gidersiniz?” diye soruyorlar.  “Bilimde saygınlığınız bir alandaki bilginize, uzmanlığınıza, hakemli bir dergide yaptığınız yayınlara dayanır.  Malum imzacıların bu alanda hiçbir uzmanlığı yok.”  Bilginler gazeteye gönderdikleri mektupta bu tür uygunsuz davranışın bilimin değişik alanlarında hep görüldüğünü, örneğin sigaranın kansere neden olduğunun tartışmasız kanıtlandığı günlerden sonra bile, bazılarının sigaranın zararı olmadığını söylemeye devam ettiklerini belirtiler.

Kim kimdir?

Mektup, iklim değişiminin gerçek olduğunun ve bunun insan etkinliklerinden doğduğunun iklimle uğraşan uzmanların %97’since kabul edildiğini söylüyor.  Ayrıca bilimsel verileri görmezliğe gelecek, iklim değişiminin tehlikelerini ciddiye almayacak politikacıların son derecede pervasız davranmış olacakları uyarısını yapıyor.  Yazı bir soruyu sessiz geçiştirmiş:  “Malum yazıya imza atanların geçmişi nedir?”  Oysa bunlardan ikisinin petrol şirketi Exxon için çalışmış oldukları, altısının da Exxon dahil bazı endüstri gruplarının desteklediği araştırma kurumlarında görev yapmış oldukları biliniyor.  Mektup Wall Street Journal’in tavrına da değinmiyor.  Gazete daha önceleri de inkârcı ve hatta suçlamacı bir yazıya yer vermiş, buna yanıt yollayan Ulusal Bilimler Akademisi’nin 255 üyesinin mektubunu basmamıştı.  Yanıt yazısı daha sonra “Science” dergisinde yayımlanabilmişti.  Bazıları bu tavrı, gazetenin sahibi Rupert Murdoch’un kendi kontrolündeki basın ve televizyon organlarını kişisel gündemi için kullandığına kanıt olarak gösteriyor.

Yararlanılan kaynak:  Suzanne Goldenberg, The Guardian, 2.2.2012

Reklamlar
Bu yazı İklim içinde yayınlandı ve olarak etiketlendi. Kalıcı bağlantıyı yer imlerinize ekleyin.

One Response to İklim değişimi: İnkârcılar, ikinci perde

  1. Metin dedi ki:

    Dişçi – Kâlpçi benzetmesi ve temelindeki bilgiler inandırıcı oldu.. Duvarcı duvarı, sıvacı da sıvayı yapsın…
    Teşekkürler
    MG

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Connecting to %s