Elektrikli otomobiller ne kadar tehlikeli?

[Elektrikli otomobillerin bataryalarının birden alev alma tehlikesinden Ekogazete’nin daha önceki sayılarında da söz etmiştik.  Otoriteler yavaş yavaş devreye giren bu araçları daha da ciddiye almaya başladılar.]

Konu biraz abartılmış gibi duruyor.  Bununla birlikte Fransız İçişleri Bakanlığı yeraltı garaj ve otoparklarda bu araçların elektrik beslenme sistemlerini düzenleyecek kural ve sınırlamalar getirmek üzere.  Ulusal Endüstriyel Çevre ve Riskler Enstitüsü (INERIS) bu tür araçların üzerinde bir dizi deney yürüttü.  Korkutucu nitelik taşıyan hususlardan biri alevlenme sırasında hidrojen flüorür salımıydı.  Araştırmalar bunun bir gerçek olduğunu belirledi.  Aracın tutuşması sırasında bu gaz çıkıyor.  Üstelik normal araçlardakinden iki buçuk kat fazla çıkıyor.  Bunun kaynağı da batarya sistemi.  Ancak gaz iki aşamada çıkıyor ortaya.  Önce az bir miktar havaya karışıyor.  Aşağı yukarı yirmi dakika sonra ise batarya salıma başlıyor.  Bu gecikme başlamış olan bir yangının zincirleme başka araçlara bir anda sıçraması olasılığını yok ediyor.

Sonuçta bakanlığın yeraltındaki otoparklarda elektrik beslenmesine izin vereceği, ama park etmiş on araçlık grupların arasında yangının yayılmasını önleyici panolar oluşturulmasını zorunlu kılacağı söyleniyor.

Kaynak:  Stéphane Foucart, Le Monde, 13.1.2012

Reklamlar
Bu yazı Teknoloji, Ulaşım içinde yayınlandı ve , olarak etiketlendi. Kalıcı bağlantıyı yer imlerinize ekleyin.

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Connecting to %s