Dipnotu – Yeşilleme

Ekoloji moda olmaya başladı. Özellikle Avrupa ülkelerinde. Bunun anlaşılır bir nedeni var; çünkü halkın önemlice bir bölümü yerküreyi bekleyen tehlikelerin ve bu olgunun yaratacağı aşırı gerilimlerin bilincine bir ölçüde varmış durumda. Bazı yayın organlarına göre, özellikle çocuklar büyüklerden daha bilinçli. Olası gelecekle ilgili bu bilgilenme endişeler yaratıyor ve duyulan tasalar günlük yaşantıya, davranışlara ve tercihlere yansımaya başlıyor. Gelişmeyi sezen ve gözlemleyen bazı çevreler de yaptıklarında ve ürettiklerinde bu tasaları dürüst olarak dikkate alıyorlar. Ama bazıları da bundan yararlanmaya çalışıyorlar ve yaptıklarını, ürettiklerini gerçekten çevreye saygılıymış, “yeşil”miş, ekolojik imiş gibi sunuyorlar. Reklamlarda mallarını “yeşil” olarak pazarlıyorlar. İngiltere’deki bir araştırma “yeşilcilik” tavrında kullanıcıyı kandırma ve sahtecilik eğiliminin rol oynadığını bulguladı. İngilizcede buna “green washing” diyorlar. Gelin biz, “yeşilleme” diyelim.

Reklamlar
Bu yazı Dipnotları içinde yayınlandı ve olarak etiketlendi. Kalıcı bağlantıyı yer imlerinize ekleyin.

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Connecting to %s